Молитва да исполнятся уста наша

Богослужебные тексты для общего народного пения: суббота и воскресенье (7 — 8 июля 2012 г.)

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к субботней всенощной и воскресной литургии.

Блгв. кн. Петр, в иночестве Давид, и кн. Феврония, в иночестве Евфросиния, Муромские чудотворцы

ПЕСНОПЕНИЯ ДЛЯ ОБЩЕНАРОДНОГО ПЕНИЯ

ВОСКРЕСНОЕ ВСЕНОЩНОЕ БДЕНИЕ (глас 4).

Блажен муж

Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

Яко весть Господь путь праведных и путь нечестивых погибнет. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

Работайте Господеви со страхом и радуйтеся Ему с трепетом. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

Блажени вси надеющиеся нань. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

Воскресни, Господи, спаси мя, Боже мой. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Господне есть спасение и на людех Твоих благословение Твое. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа, слава Тебе, Боже (трижды)

Сподоби, Господи

Сподоби, Господи, в вечер сей без греха сохранитися нам. Благословен еси, Господи, Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Аминь.

Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим. Благословен еси, Владыко, вразуми мя оправданием Твоим. Благословен еси, Святый, просвети мя оправдании Твоими.

Господи, милость Твоя во век, дел руку Твоею не презри. Тебе подобает хвала, Тебе подобает пение, Тебе слава подобает, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Ныне отпущаеши

Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром; яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей, свет во откровение языков, и славу людей Твоих Израиля.

Богородице Дево (после Ныне отпущаеши)

Богородице Дево, радуйся, Благодатная Марие, Господь с Тобою; благословенна Ты в женах и благословен Плод чрева Твоего, яко Спаса родила еси душ наших.

Благословлю Господа (Псалом 33) (в конце вечерни)

Благословлю Господа на всякое время, выну хвала Его во устех моих. О Господе похвалится душа моя, да услышат кротцыи, и возвеселятся. Возвеличите Господа со мною, и вознесем имя Его вкупе. Взысках Господа, и услыша мя, и от всех скорбей моих избави мя. Приступите к Нему и просветитеся, и лица ваша не постыдятся. Сей нищий воззва, и Господь услыша и, и от всех скорбей его спасе и. Ополчится ангел Господень окрест боящихся Его, и избавит их. Вкусите и видите, яко благ Господь: блажен муж, иже уповает Нань. Бойтеся Господа, вси святи Его, яко несть лишения боящимся Его. Богатии обнищаша и взалкаша: взыскающии же Господа не лишатся всякого блага.

Бог Господь (в начале утрени после шестопсалмия)

Бог Господь, и явися нам, благословен грядый во имя Господне.

Тропарь, глас 4: (после Бог Господь)

Светлую воскресения проповедь / от Ангела уведевша Господни ученицы / и прадеднее осуждение отвергша, / апостолом хвалящася глаголаху: / испровержеся смерть, / воскресе Христос Бог, / даруяй мирови велию милость.

СТИХИРЫ ВОСКРЕСНЫЕ (поются клиросом)

Стихиры на Господи ввозвах : (поются после Блажен муж)

Животворящему Твоему Кресту, непрестанно кланяющеся, Христе Боже, тридневное Воскресение Твое славим: тем бо обновил еси истлевшее человеческое естество, Всесильне, и иже на Небеса восход обновил еси нам, яко Един Благ и Человеколюбец.

Древа преслушания запрещение разрешил еси, Спасе, на древе крестнем волею пригвоздився, и во ад сошед, Сильне, смертныя узы, яко Бог, растерзал еси: темже кланяемся еже из мертвых Твоему Воскресению, радостию вопиюще: Всесильне Господи, слава Тебе.

Врата адова сокрушил еси, Господи, и Твоею смертию смертное царство разрушил еси: род же человеческий от истления свободил еси, живот и нетление мiру даровав, и велию милость.

Приидите, воспоим людие, Спасово тридневное востание, имже избавихомся адовых нерешимых уз; и нетление и жизнь вси восприяхом, зовуще: Распныйся и Погребыйся и Воскресый, спаси ны Воскресением Твоим, Едине Человеколюбче.

На стиховне стихиры : (поются после Сподоби Господи)

Господи, восшед на Крест, прадеднюю нашу клятву потребил еси, и сошед во ад, вечныя юзники свободил еси, нетление даруя человеческому роду, сего ради поюще славим Животворящее и Спасительное твое Востание.

Читать еще:  Боевая молитва казака

Повешен на древе, Едине Сильне, всю тварь поколебал еси: положен же во гробе, живущия во гробех воскресил еси, нетление и жизнь даруя человеческому роду. Темже поюще славим тридневное Твое Востание.

Людие беззаконнии, Христе, Тебе предавше Пилату, распяти осудиша, неблагодарнии о Благодетеле явившеся. Но волею претерпел еси погребение: самовластно воскресл еси тридневен, яко Бог, даруя нам безконечный живот, и велию милость.

Со слезами жены дошедша гроба, Тебе искаху, не обретша же, рыдающа с плачем вопиющя глаголаху: увы нам, Спасе наш Царю всех, како украден был еси? кое же место держит Живоносное Тело Твое? Ангел же к ним отвещаваше: не плачите, глаголет, но шедша проповедите, яко воскресе Господь, подая нам радость, яко Един Благоутробен.

На хвалитех стихиры : (поются после чтения канона)

Крест претерпевый и смерть, и воскресый из мертвых Всесильне Господи, славим Твое Воскресение.

Крестом Твоим Христе, от древния клятвы свободил еси нас, и смертию Твоею естество наше мучащаго диавола упразднил еси: востанием же Твоим радости вся исполнил еси. Темже вопием Ти: воскресый из мертвых Господи слава Тебе.

Твоим Крестом Христе Спасе, настави нас на истину Твою, и избави нас от сетей вражиих, воскресый из мертвых, возстави ны падшыяся грехом, простер руку Твою Человеколюбче Господи, молитвами святых Твоих.

Отеческих Твоих недр не разлучився, Единородный Слове Божий, пришел еси на землю за человеколюбие, Человек быв непреложен, и крест и смерть претерпел еси плотию, безстрастный Божеством: воскрес же из мертвых, безсмертие подал еси роду человеческому, яко Един Всесилен.

Смерть приял еси плотию, нам безсмертие ходатайствуя Спасе, и во гроб вселился еси, да нас от ада свободиши, воскресив с Собою: пострада убо яко человек, но воскрес яко Бог. Сего ради вопием: слава Тебе Жизнодавче Господи, Едине Человеколюбче.

Камение распадашеся Спасе, егда на лобнем Крест Твой водрузися, устрашишася адовы вратницы, егда во гробе яко мертв положен был еси: ибо смертную упразднивый крепость, умершым всем нетление подал еси воскресением Твоим Спасе, Жизнодавче Господи, слава Тебе.

Возжелеша жены видети Твое воскресение, Христе Боже, прииде предварши Мариа Магдалина, обрете камень отвален от гроба, и ангела седяща, и глаголюща: что ищете живаго с мертвыми: воскресе яко Бог, да спасет всяческая.

Где есть Иисус, Егоже вменисте стрещи, рцыте иудеи; где есть, Егоже положисте во гробе, камень запечатлевше; дадите мертва, иже живота отвергшиися: дадите погребеннаго, или веруйте воскресшему. Аще и вы умолчите Господне востание, камение возопиет, паче же отваленный от гроба. Великая Твоя милость, велие таинство смотрения Твоего Спасе наш, слава Тебе.

ПЕСНОПЕНИЯ ДЛЯ ОБЩЕНАРОДНОГО ПЕНИЯ

Литургия

Неделя 5-я по Пятидесятнице. Глас 4.

Прмц. Февронии девы (ок. 304). Блгв. кн. Петра, в иночестве Давида, и кн. Февронии, в иночестве Евфросинии, Муромских чудотворцев (1228). Прп. Никона Оптинского, исповедника (1931). Сщмч. Николая и Василия пресвитеров (1918). Сщмч. Василия пресвитера (1940).

1-й антифон

Благослови, душе моя, Господа, Благословен еси, Господи. Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя, имя святое Его. Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаяний Его. Очищающаго вся беззакония твоя, исцеляющаго вся недуги твоя. Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами. Исполняющаго во благих желание твое: обновится яко орля юность твоя. Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив. Благослови, душе моя, Господа, и вся внутреняя моя, имя святое Его. Благословен еси, Господи.

2-й антифон

Хвали, душе моя, Господа. Восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему, дондеже есмь. Не надейтеся на князи, на сыны человеческия, в них же несть спасения. Изыдет дух его, и возвратится в землю свою: в той день погибнут вся помышления его. Блажен, емуже Бог Иаковль помошник его, упование его на Господа Бога своего, сотворшаго небо и землю, море и вся, яже в них; хранящаго истину в век, творящего суд обидимым, дающаго пищу алчущим. Господь решит окованныя; Господь умудряет слепцы; Господь возводит низверженныя; Господь любит праведники; Господь хранит пришельцы, сира и вдову приимет, и путь грешных погубит. Воцарится Господь во век. Бог твой, Сионе, в род и род.

Единородный Сыне, и Слове Божий, безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотиться от святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся, распныйся же Христе Боже, смертию смерть поправый, Един сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Блаженны:

Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем. Блажнени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное. Блажени плачущии, яко тии утешатся. Блажени кротции, яко тии наследят землю. Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся. Блажени милостивии, яко тии помиловани будут. Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят. Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся. Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради. Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Читать еще:  Молитва от злых людей сильная православная быстро

После малого входа с Евангелием:

Приидите, поклонимся и припадем ко Христу. Спаси ны, Сыне Божий, воскресый из мертвых, поющия Ти: аллилуия.

Тропарь воскресный, глас 4:

Светлую воскресения проповедь / от Ангела уведевша Господни ученицы / и прадеднее осуждение отвергша, / апостолом хвалящася глаголаху: / испровержеся смерть, / воскресе Христос Бог, / даруяй мирови велию милость.

Кондак воскресный, глас 4:

Спас и Избавитель мой/ из гроба, яко Бог, воскреси от уз земнородныя,/ и врата адова сокруши,/ и яко Владыка/ воскресе тридневен.

После причащения:

Иерей: Спаси, Боже, люди Твоя и благослови достояние Твое.

Вместе: Видехом Свет Истинный,/ прияхом Духа Небеснаго, /обретохом веру истинную, /Нераздельной Троице поклоняемся: // Та бо нас спасла есть.

Иерей: Всегда, ныне и присно и во веки веков.

Вместе: Да исполнятся уста наша / хваления Твоего, Господи, / яко да поем славу Твою, / яко сподобил еси нас причаститися / Святым Твоим, Божественным, Безсмертным и Животворящим Тайнам; / соблюди нас во Твоей святыни, / весь день поучатися правде Твоей. // Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

АПОСТОЛЬСКИЕ И ЕВАНГЕЛЬСКИЕ ЧТЕНИЯ

Послание к Римлянам ап. Павла, гл.10:1-10 Братия! желание моего сердца и молитва к Богу об Израиле во спасение. Ибо свидетельствую им, что имеют ревность по Боге, но не по рассуждению. Ибо, не разумея праведности Божией и усиливаясь поставить собственную праведность, они не покорились праведности Божией, потому что конец закона — Христос, к праведности всякого верующего. Моисей пишет о праведности от закона: исполнивший его человек жив будет им. А праведность от веры так говорит: не говори в сердце твоем: кто взойдет на небо? то есть Христа свести. Или кто сойдет в бездну? то есть Христа из мертвых возвести. Но что говорит Писание? Близко к тебе слово, в устах твоих и в сердце твоем, то есть слово веры, которое проповедуем. Ибо если устами твоими будешь исповедовать Иисуса Господом и сердцем твоим веровать, что Бог воскресил Его из мертвых, то спасешься, потому что сердцем веруют к праведности, а устами исповедуют ко спасению.

Евангелие от Матфея, гл. 8,28 -9,1 И когда Он прибыл на другой берег в страну Гергесинскую, Его встретили два бесноватые, вышедшие из гробов, весьма свирепые, так что никто не смел проходить тем путем. И вот, они закричали: что Тебе до нас, Иисус, Сын Божий? пришел Ты сюда прежде времени мучить нас. Вдали же от них паслось большое стадо свиней. И бесы просили Его: если выгонишь нас, то пошли нас в стадо свиней. И Он сказал им: идите. И они, выйдя, пошли в стадо свиное. И вот, всё стадо свиней бросилось с крутизны в море и погибло в воде. Пастухи же побежали и, придя в город, рассказали обо всем, и о том, что было с бесноватыми. И вот, весь город вышел навстречу Иисусу; и, увидев Его, просили, чтобы Он отошел от пределов их. Тогда Он, войдя в лодку, переправился обратно и прибыл в Свой город.

Это видео недоступно.

Очередь просмотра

Очередь

  • Удалить все
  • Отключить

Божественная Литургия: Да исполнятся уста наша. — Духовная музыка с иеромонахом Амвросием

Хотите сохраните это видео?

  • Пожаловаться

Пожаловаться на видео?

Выполните вход, чтобы сообщить о неприемлемом контенте.

Понравилось?

Не понравилось?

Текст видео

Мир Вам и Божие благословение, дорогие братья и сестры!

Приступим к рассмотру окончания Литургии святого Иоанна Златоуста.

По чину служебника после песнопения «Видехом свет истинный» священник или, когда есть, сослужащий дьякон, возносит чашу со Святыми Дарами и поворачиваясь к людям чашей благословляет молящихся и переносит чашу со Святыми Дарами с престола на жертвенник.
Это как бы символизирует собой момент Вознесения Господня. Когда Господь, исполнив свое земное служение, на глазах своих учеников на Елеонской горе отступил (сказано в Евангелие) от них и вознесся на небо. И, когда переносит священник чашу на жертвенник, он произносит эти слова: «Вознесися на небеса, Боже, и по всей земли слава Твоя» (слова псаломского стиха). А хор поет в это время песнопение, благодарственная молитва по сути после причащения: «Да исполнятся уста наша хваления Твоего, Господи». Это тоже момент богослужения очень ответственный и, несмотря на то, что принято петь это песнопение речитативом, прошу дорогих церковных певчих никогда в этом месте не спешить.

Читать еще:  Мартиниану кесарийскому молитва

Я наиграю напев, который помещался в обиходе церковного пения употребительных церковных распевов. Вот такой сборник у нас 1902 года. Я на него ориентируюсь, потому, что на самом деле, несмотря на издание начала 20 века, этот обиход составлялся в 18 веке и все песнопения в него включались из древних певческих книг, которые были записаны крюковыми знаками.

Итак, «Да исполнятся уста наша»:
«Да исполнятся уста наша хваления Твоего Господи, яко да поем славу Твою, яко сподобил еси нас причаститися Святым Твоим, Божественным, безсмертным и животворящим Тайнам, соблюди нас во Твоей святыни весь день поучатися правде Твоей. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.»

Послушать же я сегодня предлагаю Петра Ильича Чайковского. На обиходный напев у него написано это песнопение «Да исполнятся уста наша».

А мы прощаемся с Вами до завтра!
Завтра мы рассмотрим еще один вариант этого песнопения!
С Богом!

ИНФОРМАЦИЯ О БЛИЖАЙШИХ КОНЦЕРТАХ ХОРА:

29 СЕНТЯБРЯ, 19:00
ДК «ЧАЙКА», (г.Москва, м.Семеновская)
Концерт посвящен Праздникам Рождества Пресвятой Богородицы и Воздвижению Честного и Животворящего Креста Господня, а также воспоминанию Бородинского сражения 1812 года.
Касса: +7 (903) 717-39-92, +7 (499) 785-89-76
Купить билеты онлайн (не отходя от компьютера):
http://iframeab-pre0364.intickets.ru/.

27 НОЯБРЯ, 19:00:
Театр «Золотое кольцо» (г.Москва)
Концерт в преддверии Рождественского поста
(песнопения Рождества Христова и Литургии святого Иоанна Златоуста, посвященные дню памяти свт Иоанна Златоуста)
КУПИТЬ БИЛЕТЫ:
Касса: +7(495) 611-48-00
Купить билеты онлайн (не отходя от компьютера):
http://golden-ring.ru/events/choir_ie.

Все концерты будут дополнены уникальными и интересными историческими справками и рассказами иеромонаха Амвросия!

Благодарение по Причащении и заамвонная молитва

Покадив Святые Дары трижды, священник отдает кадило диакону и, взяв дискос, отдает его диакону.

Диакон принимает дискос с благоговением, держа на уровне чела, и, обратившись к царским вратам, молча отходит затем к жертвеннику и поставляет на нем дискос.

Священник, поклонившись и взяв потир, идет к царским вратам, произнося тайно: Благословен Бог наш, и затем вслух к молящимся возглашает в царских вратах:

Всегда, ныне и присно, и во веки веков.

И относит священник Святые Дары к жертвеннику.

Хор: Аминь. Да исполнятся уста́ наша хваления Твоего, Господи, яко да поем славу Твою, яко сподобил еси нас причаститися Святым Твоим, Божественным, Безсмертным и Животворящим Тайнам. Соблюди нас во Твоей святыни, весь день поучатися правде Твоей. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

Диакон исходит северными дверьми на амвон и произносит ектению: Про́сти, приимше Божественных, Святых, Пречистых, Безсмертных, Небесных и Животворящих Страшных Христовых Та́ин, достойно благодарим Господа.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Вечера всего совершенная, свята, мирна и безгрешна испросивше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Хор: Тебе, Господи.

Священник: Яко Ты еси Освящение наше, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Священник: С миром изыдем.

Хор: О Имени Господни.

Диакон: Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Священник читает заамвонную молитву, в которой просит Бога, введшего верующих в дни поста, помочь им в подвиге добром течение поста совершить, сокрушить невидимых змиев и неосужденно достигнуть и поклониться Святому Воскресению:

Владыко Вседержителю, Иже всю тварь премудростию соде́лавый и неизреченным Твоим Промыслом и многою благостию введы΄й нас в пречестны΄я дни сия, ко очищению душа́м и те́лом, к воздержанию страсте́й, к надежди воскресения, Иже четы΄редесятьми де́ньми скрижали вручив, Богоначерта́нная пи΄сьмена, угоднику Твоему Моисе́ови! Подаждь и нам, Бла́же, подвигом добрым подвизатися, течение поста совершити, веру нераздельну соблюсти΄, главы΄ неви΄димых змие́в сокрушити, победителем же греха явитися и неосужденно достигнути поклонитися и Святому Воскресению. Яко благословися и прославися пречестное и великолепое Имя твое, Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков.

Хор: Аминь. Буди имя Господне благословенно. (трижды).

Чтец: Слава, и ныне. Благословлю Господа. (псалом 33-й, полностью).

Далее священник читает молитву перед потреблением Святых Даров: Господи Боже наш, введы΄й нас во всечестны΄я дни сия и о́бщники нас сотворив Страшных Твоих Та́ин! Совокупи΄ нас словесному Твоему стаду и наследники покажи Царствия Твоего, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Диакон внемлет этой молитве и со благоговением потребляет Святые Дары.

Священник исходит из алтаря и раздает молящимся анти΄дор.

По окончании чтения псалма и раздачи антидора священник возглашает: Благословение Господне на вас, Того благодатию и человеколюбием всегда, ныне и присно, и во веки веков.

Священник: Слава Тебе, Христе Боже, Упование наше, слава Тебе.

Хор: Слава, и ныне. Господи, помилуй (трижды). Благослови.

Источники:

http://www.nsad.ru/articles/bogosluzhebnye-teksty-dlya-obshhego-narodnogo-peniya-subbota-i-voskresene-7-8-iyulya-2012-g
http://www.youtube.com/watch?v=NitJlaYAztc
http://vsemolitva.ru/blagodarenie_po_prichashchenii_i_zaamvonnaya_molitva.html

Ссылка на основную публикацию
Статьи на тему:

Adblock
detector