Молитва перед причащением верую

С верою и любовью приступите

После того, как духовенство причастилось святых Тайн, верующие призываются к трапезе Господней: «Со страхом Божиим и верою приступите!»

Верующие приступают и вместе с причащающим епископом или священником читают молитву:

Верую, Господи, и исповедую, яко Ты еси воистину Христос, Сын Бога живаго, пришедший в мир грешныя спасти, от них же первый есмь аз.
Еще верую, яко сие самое есть пречистое Тело Твое, и Сия есть Самая Честная Кровь Твоя. Молюся убо Тебе: помилуй мя и прости ми прегрешения моя, вольная и невольная, яже словом, яже делом, яже ведением и неведением, и сподоби мя неосужденно причаститися пречистых Твоих Таинств, во оставление грехов и в жизнь вечную.
Вечери Твоея тайныя днесь. Сыне Божий, причастника мя приими, не бо врагом Твоим тайну повем, ни лобзания Ти дам яко Иуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя. Господи, во Царствии Твоем.
Да не в суд или во осуждение будет мне причащение святых Твоих Тайн, Господи, но во исцеление души и тела.

Потом все делают земной поклон и встают, говоря про себя: «Се прихожду к безсмертному Царю и Богу нашему». Перед святой чашей каждый называет свое имя, так чтобы священник его слышал. Священник говорит: «Причащается раб Божий (имя) честного и святого Тела и Крове Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, во оставление грехов своих и в жизнь вечную».

Причастившись, каждый целует край чаши, как бы пронзенное ребро Христово, из которого истекли кровь и вода (Ин.19:34). После этого принимается немного разбавленного водой вина и кусочек просфоры, которые находятся на отдельном столике. Это не всегда возможно, когда причастников очень много.

После причащения в тот день больше не встают на колени, так как слово Божие осуществилось: «Ядущий Мою Плоть и пиющий Мою Кровь пребывает во Мне, и Я в нем» (Ин.6:56).

После того, как все причастились, священник благословляет народ, провозглашая: «Спаси, Боже, люди Твоя и благослови достояние Твое».

И как бы осмысляя, что присутствующий народ Божий испытал в свое спасение, поется:
Видехом свет истинный, прияхом Духа небесного, обретохом веру истинную, нераздельней Троице поклоняемся, та бо нас спасла есть.

Когда Святые Дары, при перенесении их с престола, выносятся пред народом, слышатся слова священника: «Благословен Бог наш всегда, ныне и присно и во веки веков».

С этих слов начинается последняя часть Литургии, благодарение за участие в Тайнах Божиих. Продолжая благодарственный возглас священника, община поет:

Да исполнятся уста наша хваления Твоего, Господи, яко да поем славу Твою, яко сподобил еси нас причаститися святым Твоим, божественным, безсмертным и животворящим тайнам.
Это песнопение заканчивается прошением:

Соблюди нас в Твоей святыни, весь день поучатися правде Твоей. Аллилуйя, аллилуйя, аллилуйя.

Следующая за песнью благодарственная ектения заканчивается славословием того же содержания: «Яко Ты еси освящение наше, и Тебе славу возсылаем. Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков».

Далее священник читает посреди общины заамвонную отпустительную молитву, которая как бы объединяет молитвенные темы Литургии:
«Благословляяй благословящия Тя, Господи, и освящаяй на Тя уповающия, спаси люди Твоя и благослови достояние Твое. «

Читать еще:  Молитва чтобы отец детей не забывал

Благословение Господне и т.н. отпуст, в котором поминают имена близких нашей Церкви святых и святых того дня, завершают Литургию. Верующие идут поклониться кресту, который держит в руке священник, давая им облобызать этот символ нашего искупления.
Так верующие, приняв участие в святой Евхаристии, несут святость в свои семьи и всю свою жизнь повторяют про себя молитву: «Соблюди нас в Твоей святыни, весь день поучатися правде Твоей. Аллилуйя».

Так продолжается жизнь от Евхаристии к Евхаристии, стремясь к «мужу совершенному, к мере полного возраста Христова» до тех пор, пока «мы не увидим Его лицем к лицу». (Еф.4:13, 1Кор.13:12). О Пасха велия и священнейшая Христе! О мудросте, и Слове Божий, и Сило! подавай нам истее Тебе причащатися, в невечернем дни царствия Твоего.

Молитва на Литургии пред Св. Причащением

Верую, Господи, и исповедую, яко Ты еси воистину Христос, Сын Бога Живаго, пришедый в мир грешные спасти, от них же первый (или первая) есмь аз. Еще верую, яко сие есть самое пречистое Тело Твое, и сия самая есть честная Кровь Твоя. Молюся убо Тебе: помилуй мя, и прости ми прегрешения моя, вольная и невольная, яже словом, яже делом, яже ведением и неведением, и сподоби мя неосужденно причаститися пречистых Твоих Таинств, во оставление грехов и в жизнь вечную.

Верую, Господи, открыто признаю, объявляю, что Ты поистине Христос, пришедший в мир грешных спасти, из которых первый (ая), т. е. самый (ая) большой (ая) есть я. Еще верую, что это есть самое пречистое Тело Твое, и эта самая есть честная Кровь Твоя. Поэтому молюсь Тебе: помилуй меня, и прости мне прегрешения, сделанные по собственной воле, и сделанные против моего желания, которые я сделал (ла) словом или делом, знавши или не знавши, что это грешно. И удостой меня безнаказанно причаститься пречистых Твоих Таинств, для прощения грехов и для получения вечной жизни.

Вечери Твоея тайныя днесь , Сыне Божий, причастника (причастницу) мя приими: не бо врагом Твоим тайну повем, ни лобзания Ти дам, яко Иуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя, Господи, во царствии Твоем.

Сын Божий, сделай меня сегодня участником (участницей) Твоей Тайной вечери: я врагам Твоим не открою тайны, и не дам Тебе такого поцелуя, как Иуда, но как разбойник (покаявшийся на кресте) верую в Тебя и говорю Тебе: вспомни меня, Господи, в Твоем Царстве.

Да не в суд или во осуждение будет мне причащение Святых Твоих Таин, Господи, но во исцеление души и тела.

Господи! пусть будет мне причащение Святых Твоих Таин не в осуждение или наказание, но во исцеление души и тела.

Исповедую – перед всеми открыто признаю, объявляю; от них же – из которых; аз – я; убо – поэтому; ведение – знание; неведение – незнание; сподоби – удостой; неосужденно – не осудив меня за это, – безнаказанно; оставление – прощение.

Вечеря – ужин; Тайная вечеря – та вечеря, на которой Иисус Христос установил таинство Причащения; причастника мя приими – сделай меня участником; бо – потому что; повем – открою, скажу; лобзания – целования, поцелуя; помяни мя – вспомни меня.

Краткий православный молитвослов с пояснениями (5 стр.)

Молитвы разные

Молитва Иисусова

Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя гре́шнаго ( или: гре́шную ).

Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя.

Иисусова молитва соединяет нас с Богом ближайшим образом, в Нем делает нас причастными вечной жизни. Эта молитва – основа молитвенного делания, крепкая опора в духовной жизни всякого христианина. В ней звучит имя Господне, имеющее огромную силу: произнося эту молитву, мы исповедуем, что Иисус Христос есть наш Господь и Владыка, что Он – Сын Божий и Бог, исповедуем свою греховность и просим милости и прощения от Господа. Молитву Го́споди, поми́луй можно считать самым кратким вариантом Иисусовой молитвы.

Читать еще:  Молитва за доброту людей

Молитвы перед причащением

Молитва святого Иоанна Златоустого

Ве́рую, Го́споди, и испове́дую, я́ко Ты еси́ вои́стину Христо́с, Сын Бо́га жива́го, прише́дый в мир гре́шныя спасти́, от ни́хже пе́рвый есмь аз [197] . Еще́ ве́рую, я́ко сие́ есть са́мое пречи́стое Те́ло Твое́, и сия́ есть са́мая честн́ая Кровь Твоя́. Молю́ся у́бо [198] Тебе́: поми́луй мя, и прости́ ми прегреше́ния моя́, во́льная и нево́льная, я́же сло́вом, я́же де́лом, я́же ве́дением и неве́дением [199] , и сподо́би [200] мя неосужде́нно причасти́тися пречи́стых Твои́х Та́инств, во оставле́ние грехо́в, и в жизнь ве́чную. Ами́нь.

Ве́чери Твоея́ та́йныя днесь [201] , Сы́не Бо́жий, прича́стника мя приими́; не бо враго́м Твои́м та́йну пове́м [202] , ни лобза́ния Ти дам, я́ко Иу́да, но я́ко разбо́йник испове́даю Тя [203] : помяни́ мя, Го́споди, во Ца́рствии Твое́м.

Молитва перед вкушением пищи

О́тче наш…

О́чи всех на Тя, Го́споди, упова́ют, и Ты дае́ши им пи́щу во благовре́мении [204] , отверза́еши [205] Ты ще́друю ру́ку Твою́ и исполня́еши вся́кое живо́тное [206] благоволе́ния.

Молитва после вкушения пищи

Благодари́м Тя, Христе́ Бо́же наш, я́ко насы́тил еси́ нас земны́х Твои́х благ; не лиши́ нас и Небе́снаго Твоего́ Ца́рствия, но я́ко посреде́ ученико́в Твои́х прише́л еси́, Спа́се, мир дая́й им, прииди́ к нам и спаси́ нас.

Слова молитвы отсылают нас к Евангелию от Луки (24, 36–43). Когда ученики обсуждали поразительное свидетельство Луки и Клеопы о встрече с воскресшим Господом, Сам Иисус стал посреди них и сказал им: «Мир вам», – а затем, чтобы убедить их в подлинности Своего Воскресения, взял поданные учениками рыбу и соты с мёдом и ел пред ними.

Молитвы перед началом всякого дела

Начиная любое дело, надо вслух или мысленно помолиться хотя бы самой краткой молитвой:

Го́споди, благослови́!

Царю́ Небе́сный…

Или тропарь, глас 2-й

Тво́рче и Созда́телю вся́ческих [207] , Бо́же, дела́ рук на́ших, к сла́ве Твое́й начина́емая, Твои́м благослове́нием спе́шно испра́ви, и нас от вся́каго зла изба́ви, я́ко еди́н всеси́лен и Человеколю́бец.

Благодарение за всякое благодеяние Божие

Все доброе, что мы получаем, – от Бога, поэтому надо за все воссылать благодарность и хвалу Ему:

Сла́ва Тебе́, Го́споди!

Сла́ва Бо́гу!

Или тропарь, глас 4-й

Благода́рни су́ще [208] недосто́йнии раби́ Твои́, Го́споди, о Твои́х вели́ких благодея́ниих, на нас бы́вших, сла́вяще Тя хва́лим, благослови́м, благодари́м, пое́м и велича́ем Твое́ благоутро́бие, и ра́бски любо́вию вопие́м Ти: Благоде́телю Спа́се наш, сла́ва Тебе́.

Перед учением

Преблаги́й Го́споди, низпосли́ нам благода́ть Ду́ха Твоего ́Свята́го, да́рствующаго и укрепля́ющаго душе́вныя на́ша си́лы, дабы́, внима́юще преподава́емому нам уче́нию, возросли́ мы Тебе́, на́шему Созда́телю, во сла́ву, роди́телем же на́шим на утеше́ние, Це́ркви и Оте́честву на по́льзу.

После учения

Благодари́м Тебе́, Созда́телю, я́ко сподо́бил еси́ нас благода́ти Твоея́, во е́же [209] внима́ти уче́нию. Благослови́ на́ших нача́льников, роди́телей и учи́телей, веду́щих нас к позна́нию бла́га, и пода́ждь нам си́лу и кре́пость к продолже́нию уче́ния сего́.

О умножении любви и искоренении ненависти и всякой злобы

Сою́зом любве́ апос́толы Твоя́ связа́вый, Христе́, и нас Твои́х ве́рных рабо́в к Себе́ тем кре́пко связа́в, твори́ти за́поведи Твоя́ и друг дру́га люби́ти нелицеме́рно сотвори́, моли́твами Богоро́дицы, еди́не Человеколю́бче.

О ненавидящих и обидящих нас

О распе́нших Тя [210] моли́выйся, любоду́шне [211] Го́споди, и рабо́м Твои́м о вразе́х [212] моли́тися повеле́вый, ненави́дящих и оби́дящих нас прости́, и от вся́каго зла и лука́вства к братолю́бному и доброде́тельному наста́ви жи́тельству, смире́нно мольбу́ Тебе́ прино́сим, да в согла́сном единомы́слии сла́вим Тя, еди́наго Человеколю́бца.

О путешествующих

Путь и И́стина сый, Христе́, спу́тника А́нгела Твоего́ рабо́м Твои́м [213] ны́не, я́коже Тови́и иногда́ [214] , посли́ сохраня́юща, и невреди́мых, к сла́ве Твое́й, от вся́каго зла во вся́ком благополу́чии соблюда́юща, моли́твами Богоро́дицы, еди́не Человеколю́бче.

Читать еще:  Молитва святой матроне московской о работе для себя

О болящих

Ско́рый в заступле́нии еди́н сый [215] , Христе́, ско́рое свы́ше покажи́ посеще́ние стра́ждущему рабу́ Твоему́, и изба́ви от неду́г и го́рьких боле́зней; и воздви́гни во е́же [216] пе́ти Тя и сла́вити непреста́нно, моли́твами Богоро́дицы, еди́не Человеколю́бче.

Во время бедствия и при нападении врагов

Да воскре́снет Бог, и расточа́тся [217] врази́ [218] Его́, и да бежа́т от лица́ Его́ ненави́дящии Его́. Я́ко [219] исчеза́ет дым, да исче́знут; я́ко та́ет воск от лица́ огня́ [220] , та́ко да поги́бнут бе́си от лица́ лю́бящих Бо́га, и зна́менующихся кре́стным зна́мением, и в весе́лии глаго́лющих [221] : ра́дуйся, Пречестны́й и Животворя́щий Кре́сте Госпо́день, прогоня́яй [222] бе́сы си́лою на тебе́ пропя́таго [223] Го́спода на́шего Иису́са Христа́, во ад сше́дшаго и попра́вшаго [224] си́лу диа́волю, и дарова́вшаго нам тебе́ [225] , Крест Свой Честны́й [226] , на прогна́ние вся́каго супоста́та [227] . О Пречестны́й и Животворя́щий Кре́сте Госпо́день! Помога́й ми со Свято́ю Госпоже́ю Де́вою Богоро́дицею и со все́ми святы́ми во ве́ки. Ами́нь.

Начало молитвы – из псалма 67-го.

Сила Креста Господня неотрывна от Воскресения Христова; смерть и Воскресение Христово делают Крест знамением победы; оттого так и сильна эта молитва отгонять от нас силы зла.

Живы́й в по́мощи Вы́шняго [228] , в кро́ве Бо́га Небе́снаго [229] водвори́тся. Рече́т Го́сподеви [230] : Засту́пник мой еси́ и Прибе́жище мое́, Бог мой, и упова́ю на Него́. Я́ко Той [231] изба́вит тя от се́ти ло́вчи, и от словесе́ мяте́жна, плещма́ Свои́ма [232] осени́т тя, и под криле́ Его́ наде́ешися [233] : ору́жием обы́дет [234] тя и́стина Его́. Не убои́шися от стра́ха нощна́го, от стрелы́ летя́щия во дни, от ве́щи во тьме преходя́щия, от сря́ща [235] , и бе́са полу́деннаго [236] . Паде́т от страны́ твоея ́ [237] ты́сяща, и тьма одесну́ю тебе́ [238] , к тебе́ же не прибли́жится, оба́че [239] очи́ма твои́ма смо́триши, и воздая́ние гре́шников у́зриши. Я́ко Ты, Го́споди, упова́ние мое́, Вы́шняго положи́л еси́ прибе́жище твое́ [240] . Не прии́дет к тебе́ зло, и ра́на не прибли́жится телеси́ твоему́, я́ко А́нгелом Свои́м запове́сть [241] о тебе́, сохрани́ти тя во всех путе́х твои́х. На рука́х во́зьмут тя, да не когда́ преткне́ши о ка́мень но́гу твою́, на а́спида и васили́ска [242] насту́пиши, и попере́ши [243] льва и зми́я. Я́ко на Мя упова́ [244] , и изба́влю и [245] ; покры́ю и́, я́ко позна́ [246] имя Мое́. Воззове́т ко Мне, и услы́шу его́; с ним есмь в ско́рби, изму́ его́, и просла́влю его́, долгото́ю дней испо́лню [247] его́, и явлю́ ему́ спасе́ние Мое́.

Псалом 90-й читается для защиты души и тела от всякого нападения вражией силы, при натиске зла. Смысл этого псалма коротко можно передать так: «Если Бог с нами – то кто (или что) против нас?» В надежде на Бога, целиком вверяя себя Ему, человек становится непобедим.

От чародейства и волхвования

Кондак священномученику Киприану и мученице Иустине, глас 1-й

От худо́жества волше́бнаго обрати́вся, богому́дре, к позна́нию Боже́ственному, показа́лся еси́ ми́ру врач мудре́йший, исцеле́ния да́руя честву́ющим тя, Киприа́не со Иусти́ною: с не́юже моли́ся Человеколю́бцу Влады́це спасти́ ду́ши на́ша.

Священномученик Киприан – бывший чародей, обращенный ко Христу примером пламенной веры девушки Иустины, против которой оказалось бессильным всё его колдовство. Впоследствии Киприан был избран епископом Антиохии и в 304 г. принял мученическую смерть за Христа.

О в темницах и в заточении сущих

Тропарь, глас 2-й

Манасси́ю [248] от уз и го́рькаго заточе́ния моли́тв ра́ди свободи́вый, всеще́дрый Бо́же, и рабы́ Твоя́ ( или: раба́ Твоего́, рабу́ Твою́), на́ми ны́не моля́щияся [249] ( или: моля́щагося, моля́щуюся), от уз и заточе́ния свободи́, и от вся́каго зла́го обстоя́ния изба́ви, я́ко еди́н Человеколю́бец.

Источники:

http://www.molitvoslov.com/content/s-veroyu-i-lyubovyu-pristupite
http://azbyka.ru/otechnik/Serafim_Slobodskoj/zakon-bozhij/268
http://dom-knig.com/read_262906-5

Ссылка на основную публикацию
Статьи на тему:

Adblock
detector
×
×
×
×