Молитва никон печерский

Преподобному Никону Сухому, Печерскому

Тропа́рь, гла́с 8:

Бо́га Блага́го возлюби́в, и́ноческое прия́л еси́ житие́ и, до́бре в не́м подвиза́вся, плене́н бы́л еси́ по́ловцы, и́миже мно́го му́чимь, крепкоду́шне Ни́коне, благода́тию Христо́вою свободи́лся еси́ от ни́х неви́димо, и ны́не во све́те пребыва́я непристу́пнем, моли́ спасти́ся на́м, твою́ па́мять почита́ющим.

Кано́н свято́му, гла́с 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Воспою́ Тебе́, Го́споди Бо́же мо́й, я́ко изве́л еси́ лю́ди из рабо́ты еги́петския, покры́л же еси́ колесни́цы фарао́новы и си́лу.

Припев: Преподобне отче Никоне, моли Бога о нас.

Воспе́ти ми́ всечестну́ю па́мять преподо́бнаго Твоего́ спосо́бствуй, Го́споди Бо́же мо́й, и песносло́вии почти́ти Ни́кона сла́внаго, посли́ Паракли́та Пресвята́го, да, бо́дростию препоя́сан, пе́снь Тебе́ принесу́, подаю́щему все́м си́лу.

Кто́ тя́ досто́йно восхва́лит, о́тче блаже́ннейший, от ю́ности возлюби́вшаго Го́спода своего́ и Тому́ во́льною нището́ю после́довавшего да́же до сме́рти? Те́м ны́не, живы́й со Ангелы, моли́ и на́м посла́ти к терпе́нию си́лу.

Тму́ и мра́к любостра́стнаго ми́ра любо́вию ко Христу́ пыла́ющею непреткнове́нно преше́д и све́тлости Ангельскаго о́браза приче́тся, а́ки вне́ пло́ти бы́л еси́, сего́ ра́ди пое́ши Пода́вшему ти́ си́лу.

Богоро́дичен: Тму́, ослепи́вшую страстьми́ мы́сленныя ми́ о́чи, молю́ся, прожени́, Чи́стая Де́во: Ты́ бо еси́ светоприе́мная свеща́ во тме́ су́щим, огне́м возжже́нная невеще́ственным, и наставля́еши на ра́зум Боже́ственный пою́щих: ра́дуйся, Свети́ло Незаходи́маго Све́та.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Яко непло́ды, роди́ от язы́к Це́рковь, и мно́гое в ча́дех изнемо́же со́нмище, чу́дному Бо́гу на́шему возопии́м: Свя́т еси́, Го́споди.

Яко непло́ды ра́дуется, прие́мшая во утро́бе, та́ко весели́тся Пече́рская гора́, стяжа́вшая тя́ свети́льника преподо́бным, и с и́ноческими чи́нми пое́т: Свя́т еси́, Го́споди.

Пе́рвым отце́м подража́я, ра́достию кре́ст возложи́в на ра́мо, Ни́коне сла́вне, того́ великоду́шне носи́л еси́ да́же до сме́рти, любве́ ра́ди Го́спода своего́, Ему́же пое́ши ны́не: Свя́т еси́, Го́споди.

Кре́пкия ве́ры щито́м воору́жся, ше́л еси́ в пле́н, преподо́бне, и плени́ти хотя́щаго врага́ та́мо в развраще́ние великоду́шием связа́л еси́, наступи́в ного́ю, укрепля́ющему же тя́ Бо́гу воспе́л еси́: Свя́т еси́, Го́споди.

Богоро́дичен: Кре́постию страсте́й востаю́щаго на мя́ врага́ не моги́й одоле́ти, к Тебе́ прибега́ю, Ма́ти Бо́жия, помози́ ми, Ты́ бо еси́ сто́лп кре́пкий, ору́жие на бра́ни и непреобори́мая Воево́да.

Седа́лен, гла́с 8:

Ни́ву души́ своея́ хотя́ возде́лати, кре́ст, а́ки яре́м, во́льнаго терпе́ния возложи́л еси́ на ся́, и си́м, а́ки ра́лом, возде́лал еси́ непло́дствующую страсте́й зе́млю, се́яв слеза́ми, мета́ющи се́мя по́стнических трудо́в, из ни́хже ны́не ра́достныя пожина́еши рукоя́ти, предстоя́ Христу́ Бо́гу, Его́же моли́, Ни́коне сла́вне, я́ко при́сно сы́й моли́твенник о блажа́щих любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ра́дуйся, неора́нная Ни́во, возрасти́вшая Кла́с несе́янный, из Него́же хле́б спаси́тельный ми́ру сотвори́ся, си́м напита́й ду́ши любо́вию чту́щих непоро́чное зача́тие Твое́, Чи́стая Де́во.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза на Кресте́ Твое́м ста́л еси́, и раста́яшася язы́цы: Ты́ бо еси́, Человеколю́бче, кре́пость моя́ и хвале́ние.

Любо́вь твоя́ бы́сть, о́тче, крепка́ к Бо́гу, за Него́же страда́ти от неве́рных жела́я, ника́коже искупле́н бы́ти восхоте́л еси́, возлюби́в бо возлюби́вшаго тя́ Го́спода, и на Того́ наде́яся, взыва́л еси́: Свя́т еси́, Го́споди.

Наказа́ние Госпо́дне прие́мь любе́зно, сла́дце искуше́ние боле́зней преше́л еси́, блаже́нне, глаго́ля с Дави́дом: блаже́н челове́к, его́же нака́жеши, Го́споди, те́м и зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

На бу́дущая взира́я, настоя́щия боле́зни ни во что́ же вмени́л еси́, Ни́коне чу́дне, а́ще и о́гнь, и мра́з, и желе́зо прирази́шася тебе́, но вся́ сия́ истаева́ху, ты́ же, а́ки адама́нт кре́пкий, пребы́л, реки́й: Свя́т еси́, Го́споди.

Богоро́дичен: На бу́дущая не взира́я, прильпе́ земли́ душа́ моя́ и уподо́бихся ското́м несмы́сленным, но Ты́, Чи́стая Де́во, отве́рзи ми́ мы́сленныя о́чи и удиви́ ми́лость Твою́ на мне́, да, разуме́я, вопию́: свята́ еси́ и ди́вна в пра́вду.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди мо́й, Све́т в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения, ве́рою воспева́ющия Тя́.

Ты́, о́тче, вся́чески от неве́рных озлобля́емь, неради́л еси́ о се́м, но, благода́рственная возсыла́я Бо́гу, глаго́лал еси́: спаси́ мя, Бо́же, я́ко внидо́ша во́ды до души́ моея́, Ты́ бо Еди́н еси́, изводя́й окова́нныя му́жеством, ве́рою воспева́ющия Тя́.

Терпе́ние твое́, преблаже́нне, смути́ плени́вшаго тя́ по́ловчанина, сего́ ра́ди три́ ле́та пребы́сть, му́ча тя́ на вся́к де́нь, озлобля́ющи гла́дом, жа́ждою, сту́дению и ва́ром, но ты́, свя́те, наде́жду име́л на Бо́га, я́ко То́й избавля́ет ве́рою воспева́ющия Его́.

Струи́ крове́й твои́х, подре́зания лы́стов и и́ныя му́ки ви́дя, вра́г мы́сленный наусти́ по́ловчанина, и́же слы́ша иму́щее тебе́ бы́ти свобожде́ние свы́ше, тя́жкия вери́ги возложи́ти на тя́, но ты́, о́тче, псало́мски взыва́л еси́: Бо́же, в по́мощь мою́ вонми́, Ты́ бо Еди́н еси́, спаса́яй ве́рою воспева́ющия Тя́.

Богоро́дичен: Струя́ми по́мощи Твоея́, Богоневе́стная Де́во, потопи́ неви́димыя враги́, влеку́щия вери́гами страсте́й ду́шу мою́ во а́дову про́пасть, да, свобо́дь сы́й от си́х, вопию́ Ти́: ра́дуйся, Мо́ре, потопи́вшее мы́сленнаго фарао́на.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

Желе́зо скорбе́й пронза́ше ду́шу твою́, Ни́коне сла́вне, до́ндеже Евстра́тий му́ченик даде́ извеще́ние свобожде́ния, по́сланнаго ти́ вско́ре от Бо́га, к Нему́же взыва́л еси́: на Тя́, Го́споди, упова́х, пра́вдою Твое́ю изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

Яко Авваку́ма, неви́димо восхи́ти тя́ Вы́шняго десни́ца, стрегу́щии же тя́ удиви́шася, гла́с свы́ше слы́шаще, и постыде́шася, неве́дуще Бо́га, я́ко То́й еди́н е́сть Ца́рь си́л.

Богоро́дичен: Изба́вительнице кре́пкая, изба́ви мя́ от ру́к сопроти́вных, се́ бо понре́т глава́ моя́ в про́пасть и не изы́ду от а́довых закле́п ве́чных, а́ще не Ты́ ми́ да́си по́мощь, су́щи Ма́ти Царя́ си́л.

Конда́к, гла́с 6:

Первому́ченику подо́бяся, о мучи́теле твое́м моли́лся еси́ и, изба́вив того́ от сме́рти, приве́л еси́ ко Христу́, преподобному́чениче Ни́коне сла́вне, те́мже, с первострада́льцем зря́ Христа́ одесну́ю Отца́, моли́ся о на́с, да не пребу́дем вне́ черто́га Христо́ва.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взыва́юще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Читать еще:  Молитва об обретении взаимной любви

Стра́шнаго обще́ния Та́ин вре́мени су́щу в це́ркви, си́лою Бо́жиею восхище́н от пле́на, ста́л еси́ среди́ бра́тии, Ни́коне сла́вне и вси́, узре́вше у́зы твоя́ и кро́вь, ка́плющую от лы́стов, возде́ша ру́це о свобожде́нии твое́м, глаго́люще: Бо́же, благослове́н еси́.

Иже пе́рвее име́ тя, о́тче, в пле́не, се́ то́й последи́ узре́в тя́ свобо́дна десни́цею Вы́шняго среди́ бра́тии, умили́вся и крести́вся, плени́ себе́ в послуша́ние Христо́во, зовы́й: Бо́же, благослове́н еси́.

Блаже́нни пле́нницы, иму́ще тя́ спле́нника, му́дре, тобо́ю бо от неду́га свобожде́ни, от ру́к нечести́вых избего́ша, и испо́лнися рече́нное в Писа́нии: мно́го мо́жет моли́тва пра́веднаго поспешеству́ема.

Богоро́дичен: Плене́н сы́й от враго́в мы́сленных и свя́зан вери́гами страсте́й от лю́таго велиа́ра, к Тебе́ вопию́, Неискусобра́чная Ма́ти: исхи́ти мя́ от си́х, да, свобо́дь сы́й, воззову́: ра́дуйся, Ро́ждшая Свободи́теля плене́нным.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Изба́вителя все́х и Спа́са своего́ нося́й незло́бие, не убоя́лся еси́, о́тче, мучи́теля, распя́ти тя́ хотя́ща, но, благи́м за зло́е воздава́я, исцели́л еси́ его́, в боле́зни лежа́ща, да и то́й, обра́щся, благослови́т Го́спода, и превозно́сит во ве́ки.

В скуде́льном те́ла твоего́ сосу́де, ко́ль мно́гое чте́м бы́ти сокро́вище чудотворе́ния, блаже́нне, и сла́вим Небе́снаго Отца́, да́вшаго ти́ сицева́я на по́льзу на́шу, си́м и на́с испра́ви, мо́лим тя́, да тобо́ю пресла́вная Де́ющаго воспое́м и превозно́сим во ве́ки.

Ста́л еси́ проти́ву ми́ру и пло́ти, и обоя́ связа́в, покори́л еси́ ду́ху, те́мже, к вы́шнему ми́ру возше́д, ра́дуешися, и со Ангелы пое́ши, и превозно́сиши Го́спода во ве́ки.

Богоро́дичен: Предста́ни на́м в по́мощь, ско́ро призыва́ющим Тя́, Пречи́стая Де́во, и укрепи́ ны́, проти́ву ми́ра и пло́ти на ду́ха похотству́ющия, се́ бо приво́дим Ти́ Ни́кона сла́внаго в моли́тву, его́же ра́ди да́ждь на́м во све́те святы́х превозноси́ти Тя́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ева у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Евин неду́г в души́ свое́й исцели́ти хотя́ще, собра́ся по́лк доблему́дрых оте́ц на горе́ Пече́рской, от ни́хже Ни́кон сла́вный, я́ко звезда́, просия́ и луча́ми свои́х моли́тв просвеща́ет на́с, те́мже его́ велича́ем.

Све́том мы́сленным озари́лся еси́, и́же пе́рвее отверже́нием страсте́й отврати́л еси́ о́чи твои́ не ви́дети суеты́, те́мже Поста́вльшаго рабу́ Своему́ сло́во Свое́ в стра́х Сво́й, Христа́ велича́ем.

Тро́ичен: Ди́вна дела́ Твоя́, Несозда́нная Тро́ице, и сла́вишися во святы́х Свои́х, Бо́же Изра́илев, мольба́ми уго́дника Твоего́ Ни́кона удиви́ и на на́с благода́ть Твою́, отвраще́нием от де́л неподо́бных, да Тя́ вы́ну велича́ем.

Богоро́дичен: Ди́вна дела́ смотре́ния Своего́ сотвори́ на Тебе́ Вы́шний, Безневе́стная Де́во, и велича́ют Тя́, блажа́ще от ро́да в ро́д, вся́ земноро́дных коле́на; мольба́ми преподо́бных Пече́рских да́ждь на́м, да и мы́ Тя́ во ве́ки велича́ем.

Свети́лен:

Воздержа́нием кре́пким и муче́нием от неве́рных блюду́щаго пяты́ твоея́ зми́я уби́л еси́, о́тче, по кончи́не свое́й вене́ц сугу́бый до́блестей твои́х прия́л еси́, и ны́не, живы́й на небеси́, я́ко преподо́бным сла́ва и му́чеником сы́й похвала́, моли́ся о на́с, да и мы́ прича́стницы сла́вы твоея́ бу́дем, Ни́коне му́дре.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Невоздержа́нием во тму́ все́льшийся ро́д на́ш Рождество́м Твои́м приве́дшая к све́ту, на́с невоздержа́ния изба́ви и к све́ту за́поведей Сы́на Твоего́ наста́ви, да пое́м Ти́, Богоро́дице: ра́дуйся, воздержа́ния неувяда́емый ве́нче.

5апреля-память прп. Никона, игум. Киево-Печерского

Дни памяти преподобного Никона, игумена Киево-Печерского:
5 апреля,
11 октября – Собор Киево-Печерских преподобных, в Ближних пещерах,
15 марта — (переходящая) – Собор всех Киево-Печерских преподобных отцов.

Преподобный Никон был учеником святого основателя обители — преподобного Антония. Успешно проходя степени иноческих добродетелей, он так подражал во всем наставнику и учителю своему, что преподобный Антоний нашел его достойным быть поставленным вождем, вводящим прочих делателей в мысленный виноградник постнического подвижничества.
Когда кто приходил, желая подражать их равноангельскому житию, сам преподобный Антоний поучал их добродетелям, преподобному же Никону, как иерею и опытному черноризцу, повелевал постригать.
Он сподобился великой духовной радости, когда постриг преподобного отца нашего Феодосия, который вскоре явился великим наставником иноческого жития в Руси. Возрадовался духом и тогда, когда постриг родовитого боярина, блаженного Варлаама; также и заведовавшего всем у князя, им очень любимого блаженного Ефрема. Но за них обоих претерпел он и немалую скорбь.
Когда князь Изяслав узнал об их пострижении, он разгневался на преподобных и повелел привести к себе того из них, кто дерзнул постричь их. И слуги вскоре привели к нему блаженного Никона.
С гневом посмотрев на святого, князь сказал ему:
— Ты ли постриг боярина и евнуха без моего повеления?
Преподобный Никон ответил с мужеством:
— Я постриг их благодатью Божьею по повелению Небесного Царя Иисуса Христа, призвавшего их на таковой подвиг.
Князь разгневался еще более и сказал:
— Или убеди их возвратиться в дом свой, или я пошлю тебя и сущих с тобой в заточение, а пещеру вашу велю раскопать.
Блаженный Никон отвечал:
— Владыка! Делай все, что тебе угодно. Мне же не подобает отвращать воинов от Небесного Царя.

После этого святой Антоний и бывшие с ним вышли из пещеры, намереваясь, по причине княжеского гнева и укоризн на блаженного Никона, отправиться в другую область.
Но вот один из отроков поведал об этом княгине. Она же, напоминая князю о гневе Божием, постигшем отечество ее, землю Ляхов, за изгнание отцом ее, Болеславом храбрым, черноризцев, постригших Моисея Угрина, сказала ему:
— Послушай меня, господин, и не гневайся. В нашей стране также изгнаны были такие же черноризцы и много пришлось потерпеть за них. Смотри, господин, чтобы не случилось того же и в области твоей.
Услыхав это, князь убоялся гнева Божия и отпустил блаженного, повелев ему
возвратиться в пещеру; вместе с тем он послал с мольбою о возвращении в пещеру и к тем, которые удалились из нее. И только по истечении трех дней, вняв просьбе князя, они возвратились в пещеру, как об этом говорится в житии преподобного Антония.
После такой напасти преподобный отец наш Никон проводил суровую жизнь в пещере; постом и молитвою он одержал много побед над злыми духами, показал себя единоправным с преподобными отцами Антонием и Феодосием; они были три светила, сияющие во мраке и разгоняющие тьму бесовскую.

Читать еще:  Вода молитва кристаллы

После значительного умножения братии в пещере, блаженный Никон пожелал уйти в уединение и безмолвствовать. Посоветовавшись с преподобным Антонием, поговорив с другим черноризцем, болгарином Святогорским из монастыря Святого Мины, он отправился с последним. Придя к морю, они разлучились. Болгарин, отправляясь в Константинополь, нашел посреди моря остров, на котором и поселился. Прожив там много лет, терпя голод и холод, он с миром скончался; остров тот и доселе называется Болгаров.
Великий же Никон ушел на остров Тмутараканский и, обретши близ города незаселенное место, поселился там, безмолвствуя и служа Богу неленостно, прилагая труды к трудам и удивляя народ необычайным житием своим. Слава о нем распространялась повсюду; к преподобному стали стекаться многие люди из города и других мест; они дивились его жизни, так как не были еще утверждены в вере и о монашеской жизни ничего не слыхали. Но потом, наставляемые Богом, желая наследовать иноческое благонравие, они молили преподобного Никона постригать их. Святой поучал их и постригал и соорудил там церковь Пресвятой Богородицы.
И вот, благодатью Божьею, по молитвам преподобного Никона, возросло место то, — возник славный монастырь, подобный монастырю Печорскому.

По смерти Ростислава Владимировича, князя Тмутаракани, преподобный отец наш Никон умолен был жителями той страны идти к Святославу Ярославичу, князю Черниговскому, и просить его, чтобы он отпустил им на престол Тмутараканский сына своего Глеба. Дойдя до города Чернигова и исполнив благополучно возложенное на него поручение, преподобный отправился в город Киев и пришел в монастырь Печерский к блаженному игумену Феодосию.
Увидавшись, оба они пали вместе на землю и поклонились друг другу, а потом обнялись и много плакали от радости, так как долгое время не видались. После этого преподобный Феодосий умолял блаженного Никона, чтобы он не покидал его до тех пор, пока они живы.
Никон обещался ему, говоря:
— Я пойду и только управлю свой монастырь и потом, если Богу будет угодно, возвращусь опять.
Он так и поступил.
Дойдя до острова Тмутараканского с князем Глебом Святославичем, занявшим престол, преподобный, согласно своему обещанию, управил монастырь и возвратился к Феодосию. Придя в Печерский монастырь, он предал всего себя преподобному Феодосию и со всякою радостью покорялся ему. Преподобный же Феодосий очень любил его и считал как бы отцом своим; поэтому, когда сам отлучался куда из монастыря, он поручал тогда братию блаженному Никону, как старейшему из всех, чтобы поучать и хранить их.
Часто также преподобный Феодосий, сам наставляя братию духовным словом, повелевал делать тоже и блаженному Никону, начитанному в книгах. Много раз, когда блаженный Никон сшивал и делал книги (так как был искусен в этом), сам преподобный Феодосий, садившись около него, приготовлял ему потребные для этого дела книги.

Но вскоре блаженный безмолвник, преподобный Никон, пожелал снова возвратиться на свой остров. Среди князей российских возник раздор вследствие захвата Святославом, изгнавшим своего брата Изяслава из Киева, его престола. Он не мог выносить волнений, возбужденных этим событием, при которых немыслимо было соблюсти безмолвие духа. Преподобный же Феодосий умолял его, как и прежде, не покидать его, пока он жив; но блаженный Никон, испросив прощение (так как не мог терпеть мятежа, а привык к уединению), ушел с двумя черноризцами и прожил там несколько лет в обычном своем подвиге.
По преставлению преподобного Феодосия и после принятия игуменства блаженным Стефаном, преподобный Никон, побуждаемый братолюбием, пришел снова для посещения преподобного Феодосия; он сожалел о том, что не нашел в живых любимого своего друга и решил остальное время своей жизни провести в его монастыре. Часто приходил он ко гробу святого, проливал здесь скорбно-радостные слезы,частию печалясь о разлучении любимого своего брата, частию благодаря Бога, что в России просиял равноангельским житием такой светильник, на которого он, Никон, своими руками возложил святой ангельский иноческий образ.
После игуменства святого Стефана, братия, считая Никона за старейшего из всех, так как и сам преподобный Феодосий принял от него иноческий постриг, по изволению Божию и по общему согласию, избрала его себе игуменом как единонравного по житию отцам Антонию и Феодосию. Они любезно повиновались ему во всем и почитали его, как отца и наставника, видя в нем одном подобие тех обоих.
Много раз покушался враг и ненавистник добра диавол и сему преподобному как и блаженному, игумену Стефану, строить препятствия в деле попечения о душах врученного ему Богом стада, желая возмутить братию ненавистью против него, но никогда не успевал он в этом, оставался посрамлен и тьма его не покрывала света добрых дел преподобного Никона.

Блаженный игумен Никон так угодил Богу, будучи для своего стада образцом добродетелей, что во время его игуменства была чудесно украшена святыми иконами созданная Богом святая Церковь Печерская; ибо к земным молитвам сего блаженного строителя приложились своими небесными молитвами его друзья, преподобные Антоний и Феодосий, и прислали к нему иконописцев из Константинополя, дав им за наем золота.
Преподобный игумен Никон показал тем иконописцам образ любимых друзей своих, преподобных отцов Антония и Феодосия, скончавшихся 10 лет тому назад, и они тотчас же узнали в них тех, которые явились к ним, наняли их и послали к нему.
При этом они рассказывали и другие дивные чудеса: так, когда они хотели возвратиться, явилась им святая церковь Печерская и икона Пресвятой Богородицы, от которой слышали запрещение возвращаться обратно, как они чудесно приплыли в горе против течения, хотя сами стремились плыть вниз, по течению.
Пришедшие столь чудесно иконописцы при усердии и молитвах преподобного Никона старательно принялись за украшение святой Церкви Печерской, причем опять было немало чудес, ибо сама икона Пресвятой Богородицы в алтаре изобразилась чудесно мусиею и из уст ее вылетел голубь, как об этом пишется в пространном сказании о Церкви Печерской.
Все это было по небесным молитвам преподобных отцов Антония и Феодосия и земным блаженного игумена Никона. Затем и сам приснопамятный игумен, преподобный отец наш Никон, украсив разнообразными подвигами своего равноангельского жития Печерскую обитель, после долговременных трудов, почил о Господе, при великом князе киевском Всеволоде Ярославиче.
И тело его положено в той же обители Печерской, в родной ему пещере, где и до ныне нетлением мощей своих он свидетельствует о своей святости, которою и по смерти чудотворно украшает свою святую обитель.
Под 1088 годом Ипатьевская летопись сообщает: «В се же лето умре Никон Печерьский игумен». Мощи подвижника почивают в Ближних пещерах, где их указывают карты с 1638 года.

Читать еще:  Молитва иконе веры надежды любви и софьей

Тропарь преподобного Никону, игумену Киево-Печерскому, глас 5
Христова винограда лоза явился еси, Богоблаженне Никоне, гроздие принося Ему — добродетели твоя, и прочиих, к темже наставляя, приводил еси Христу Богу, Емуже, молим тя, молися за души наша.

Ин тропарь, глас 1
Послушания добрый рачитель быв, преподобне Никоне приснопамятне, церковь бо пречудну Пресвятыя Богородицы прекрасно украсил еси. Темже и мы, чада твоя, любовию вопием ти: слава Давшему ти крепость, слава Венчавшему тя, слава Действующему тобою всем исцеления.

Кондак преподобному Никону, игумену Киево-Печерскому, глас 8
Третье светило пещерное, прогоняющее тьму бесовскую, восхваляем тя, мудре, и по долгу чтим труды и подвиги твоя, яже подъят о стаде своем и о украшении церковнем, воззывающе ти усердие сице: радуйся, отче Никоне, красото церковная.

Ин кондак, глас 4
Духовному твоему наставнику, отче Никоне, всячески прилепився и от него наставляемь, во всем Христови поработився, монахов был еси чиноначальник и преподобных сожитель, с нимиже Христа Бога моли непрестанно о всех нас.

Величание:
Ублажаем тя, преподобне отче Никоне, и чтим святую память твою, наставниче монахов и собеседниче ангелов.

О священная главо, преподобие отче, преблаженне авво Никоне, не забуди убогих твоих до конца, но поминай нас всегда во святых твоих и благоприятных молитвах к Богу:
помяни стадо твое, еже сам упасл еси, и не забуди посещати чад твоих моли за ны, отче священный, за дети твоя духовныя, яко имеяй дерзновение к Небесному Царю;
не премолчи за ны ко Господу, и не презри нас, верою и любовию чтущих тя; поминай нас недостойных у Престола Вседержителева, и не престай моляся о нас ко Христу Богу, ибо дана тебе бысть благодать за ны молитися.
Не мним бо тя суща мертва: аще бо телом и преставился еси от нас, но и по смерти жив сый пребывавши, не отступай от нас духом, сохраняя нас от стрел вражиих и всякия прелести бесовския и козней диавольских, пастырю наш добрый, аще бо и мощей твоих рака пред очима нашима видима есть всегда, но святая твоя душа со ангельскими воинствы, со безплотными лики, с небесными силами, у Престола Вседержителева предстоящи, достойно веселится, ведуще убо тя воистину и по смерти жива суща, тебе припадаем и тебе молимся:
молися о нас Всесильному Богу, о пользе душ наших, и испроси нам время на покаяние, да невозбранно прейдем от земли на небо, от мытарств же горьких, бесов воздушных князей и от вечныя муки да избавимся, и Небеснаго Царствия наследницы,
да будем со всеми праведными, от века угодившими Господу нашему Иисусу Христу: Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем, и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

ПРЕПОДОБНЕ ОТЧЕ НАШ НИКОНЕ, МОЛИ БОГА О НАС.

Православные молитвы ☦

2 молитвы преподобному Никону Радонежскому

Оглавление:

Молитва преподобному Никону, игумену Радонежскому об исцелении от болезней

«Преподобне и преблаженне отче наш Никоне, подражателю и сподвижниче и наследниче дарований Богоноснаго отца нашего Сергия, иже и честныя своя мощи в руках твоих, якоже Илия милоть свою в руках Елиссея, оставил есть, тобою в землю сокрываемыя, не аки в погребение, но во удостоверение нетления, и тобою открываемыя в явление чудес и во обильнейшее излияние источника исцелений. К тебе, купно с ним на Небесех живущему, и купно с ним на земли блаженне почивающему, с любовию простираем сердечныя желания и молебная словеса, тебе предлагающе наша немощи и скорби, и нужды, душевныя же и телесныя. Приими недостойная наша моления и твоею светлою и крепкою молитвою очисти, соверши, и вознеси ко Многомилостивому и Великодаровитому Владыце нашему Господу и Богу Иисусу Христу, да благословит и сохранит страну нашу и святую Обитель сию в мире и тишине. Нам же всем да подаст благодатию Своею грехов оставление, жития исправление, недугов исцеление, от бед избавление, от искушений избытие и освобождение, в скорбех утешение, в нуждах благовременну помощь, наипаче же в вере преспеяние, в надежде утверждение, в любви возрастание, душ наших спасение, яко да и во временном сем житии, совершеннее же в вечном его Царствии, выну приносим Ему славу, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем, и Пресвятым и Благим, и Животворящим Его Духом, во веки веков. Аминь.»

Молитва преподобному Никону, игумену Радонежскому о защите

«О священная главо, Церкве Православныя похвало, святый угодниче Божий и досточудный служитель Животворящия Троицы, преподобне и Богоносне отче Никоне, присный угодниче и блаженный наследниче аввы Сергия! Ты положил еси велия труды, благоустрояя насажденный им Божий вертоград, дом Животворящия Троицы, лучами света своего озаряющ всю страну нашу и сущих в мори далече. Кто исчислит твоя подвиги, нощныя бдения, слезы умиления, сердечныя молитвы и душевныя воздыхания; кто виде твою неустанную брань с духами злобы поднебесными; кто слыша глаголы благодарения, исходящия из уст твоих, егда Владыка Господь избавляше тя в лютых обстояниих и вражеских напастех; воистину от юности ты благоугодил еси Подвигоположнику Христу всем своим житием и умножил еси данныя тебе Богом таланты во спасение души своея и врученнаго тебе стада словесных овец. Приими, отче святый, нашу хвалу и благодарение за вся твоя молитвы о чтущих святую память твою, да внемлет Всеблагий Господь твоему предстательству пред Ним о нас, немощных и убогих рабех Его. Помози чадом твоим, в иночестве подвизающимся и с верою притекающим ко гробу твоему, да никто от них впадет в сети вражия и да не погибнет для жизни вечныя. Умоли Начальника жизни Христа, да изведет из темницы души наша и направит стопы наша к Царству вечных благ, идеже непрестанно славится Пречестное и Великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.»

Источники:

http://xn—-7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_dekabr/kan_24dek_nikon_suhoi.html
http://www.stihi.ru/2019/04/04/6915
http://pravoslavnye-molitvy.ru/nikonu-radonezhskomu/

Ссылка на основную публикацию
Статьи на тему:

Adblock
detector