Молитва ко святой евгении
Святой преподобномученице Евгении Римской.
Тропа́рь, гла́с 4:
Написова́шеся иногда́ со ста́рцем Ио́сифом, я́ко от се́мене Дави́дова, в Вифлее́ме Мариа́м, чревонося́щи безсе́менное Рожде́ние. Наста́ же вре́мя рождества́, и ме́сто ни еди́ноже бе́ обита́лищу, но, я́коже кра́сная пала́та, верте́п Цари́це показа́шеся. Христо́с ражда́ется пре́жде па́дший воскреси́ти о́браз.
Кано́н святы́я. Гла́с 2.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.
Припев: Святая преподобномученице Евгение, моли Бога о нас.
Евге́ние, му́ченице Христо́ва, ны́не ликовству́ющи ра́достно со Ангельскими во́инствы, я́ко де́ва непоро́чна и я́ко му́ченица, венцено́сица всебога́тая, благода́ть дарова́ти моли́ся любо́вию воспева́ющим тя́.
Песнопе́ния, неве́сто Христо́ва, боже́ственнаго послу́шавши, к высо́кому впери́лася еси́ благоро́дию: я́ко бо свет возсия́ в се́рдце твое́, пе́сней Ду́ха богосло́вие, вся́ко безбо́жие отгоня́.
Же́нское естество́ тво́й у́м забы́в, к му́жеским дея́нием востече́, вмужи́вся благода́тию, и Бо́гу промы́сленне управля́яся, му́ченице Евге́ние, боже́ственнаго благоро́дия тезоимени́тная.
Осия́вшися све́том у́мным, мно́жайшия осия́ния сопричасти́тися соде́лала еси́, богому́драя; его́же ны́не пою́щия тя избавля́ющи греха́, сподо́би твои́ми мольба́ми, му́ченице Евге́ние всеблаже́нная.
Богородичен: Умерщвле́ни бы́вше зна́ния са́дом, дре́вом жи́зни, Чи́стая, к жи́зни, ве́рнии, воззва́хомся, из Тебе́ прозя́бшим па́че смы́сла, Богоро́дице, Христо́м Бо́гом; Ему́же со дерзнове́нием моли́ся спасти́ся душа́м на́шим.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Якоже же́ртва непоро́чна Влады́це принесла́ся еси́ мы́слию соверше́ннейшею и бога́тство тле́емое отри́нула еси́, вопию́щи, всему́драя: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, и не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди.
Всечи́стая, позна́ся твоя́ чистота́, просия́ страда́ний Твои́х кре́пость, дея́ние бо восхожде́ние виде́ния соде́лала еси́, вопию́щи: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, и не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди.
Целому́дрия жела́нием одержа́ся, соблюла́ еси́ хвалу́ чистоты́, была́ еси́ прия́тна прему́дрости, Христу́ вопию́щи: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, и не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди.
Богородичен: Мари́ю, Пречи́стую Богоро́дицу, воспои́м, я́ко Хода́таицу спасе́ния я́вльшуюся, богому́дрии, и вопие́м: не́сть чи́сты, я́коже Ты́, Пречи́стая, и не́сть непоро́чны, па́че Тебе́, Влады́чице.
Седа́лен, гла́с 8.
Воздержа́вшися в труде́х страда́льческих, просла́вилася еси́ по́двиги му́ченическими, мно́ги приве́дши спасае́мыя Зижди́телю твоему́: боже́ственною бо любо́вию оста́вивши привре́менная, му́жеския по́двиги соверши́ла еси́, сла́вная. Те́мже по кончи́не безконе́чную обрела́ еси́ жи́знь, пребыва́ющи с Женихо́м твои́м всегда́, Евге́ние равноа́нгельная. Моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию всечестну́ю па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не:
Не́бо мне́ показа́ся дне́сь земля́, на не́й бо ражда́ется Творе́ц и в я́слех восклоня́ется в Вифлее́ме Иуде́йстем. Со Ангелы пою́т па́стырие непреста́нно: в вы́шних сла́ва, ми́р в ми́ре; ви́деша бо звезду́, путеше́ствующу с волхвы́, ско́ро же теку́ще принести́ да́ры, зла́то, сми́рну и лива́н, я́ко всех су́щему Бо́гу, и Царю́ ве́чному, и Зижди́телю вся́ческих, в верте́пе за милосе́рдие ро́ждшемуся.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни Ангел, но Са́м Го́споди вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя челове́ка; те́м зову́ ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Прише́л еси́, воплоти́вся от Де́вы, Вы́шний, Себе́ обручи́в де́в соста́вы, Тебе́ Еди́наго возлю́бльшия, де́вственнаго Жениха́ зна́емаго.
Рождества́ плотска́го совлекла́ еси́ покрыва́ло: пакирожде́ния же нетле́нную оде́жду, му́ченице всесла́вная, светови́дно облекла́ еси́ креще́нием.
Возсия́ светоно́сная заря́ се́рдцу твоему́, ле́сти отгоня́щи излия́нный мра́к блиста́нием благода́ти, му́ченице Христо́ва Евге́ние, до́брая де́во.
Удобре́нно твое́ и красно́ житие́ просвети́ла еси́, воздержа́нием пе́рвее плотски́я стра́сти увяди́вши, последи́ же страда́нием пресве́тло, Евге́ние, сия́ющи.
Богородичен: Превы́шшая Ангел была́ еси́, Всепе́тая, Отча ро́ждши сове́та вели́каго Ангела, Челове́ка бы́вша за мно́гое благоутро́бие, Человеколю́бца.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ Бо́га не зна́ю.
Тече́ние твое́ направля́емо ви́дя ко спасе́нию, зми́й душепа́губный, страстоно́сице, воздвиза́ет искуше́ния тебе́ разли́чная, твою́ кре́пость разсла́бити покуша́яся; сего́ же, богому́драя чи́стая, попра́ла еси́.
Вся́ добра́ до́брых Да́телю, и Благоде́телю, и Жениху́ ду́ш, Христу́, яви́лася еси́, укра́шена в по́стницех воздержа́нием и му́ченическим страда́нием сия́ющи, му́ченице Евге́ние, Христо́ва до́брая де́во.
Вене́ц твоему́ верху́ наложи́ся дарова́ний: Боже́ственную бо почти́ла еси́ му́дрость, бога́тство и сла́ву оте́ческую презре́вши, и с кре́постию после́довала еси́ возлю́бленному Жениху́ твоему́, всечестна́я.
Богородичен: Из Тебе́ Жизнь, возсия́вши ми́ру, Богороди́тельнице, пре́жде сме́ртию удержа́нныя воззыва́ет к жи́зни присносу́щней причаще́нием, ве́рою вопию́щия: ино́го, ра́зве Тебе́, Бо́га не зна́ем.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.
Дрема́ния твои́м ве́ждом не дала́ еси́, до́ндеже сладостра́стие все́ угаси́ла еси́ и чи́стую Зижди́телю твоему́ тебе́ саму́ю соверши́ла еси́ оби́тель.
Еги́птяныни, нра́вом поревнова́вши, очерне́вшая де́лом и и́менем, клевета́ти остри́тся честно́е житие́ твое́, всечестна́я.
Тве́рдую показа́вши све́тлость и врачева́ний благода́тию обогати́вшися бога́тством ве́ры, чернори́зиц составле́нию бы́сть учи́тельница.
Богородичен: Та́инственно уча́хуся несказа́нному вси проро́цы Твоему́, Всечи́стая, Рождеству́, духо́вно образу́юще и предглаго́люще все́м бу́дущая.
Конда́к, гла́с 3.
Де́ва дне́сь Преве́чное Сло́во в верте́пе гряде́т роди́ти неизрече́нно; лику́й, вселе́нная, услы́шавши, просла́ви со Ангелы и па́стырьми хотя́щаго яви́тися Отроча́ Мла́до, Преве́чнаго Бо́га.
Свяще́нная проро́ков рече́ния коне́ц прия́ша: се́ бо Де́ва ражда́ет Всесоверше́ннаго в Вифлее́ме гра́де, вну́трь верте́па. Тва́рь вся́, новосотвори́ся, ра́дуйся и лику́й: с рабы́ пожи́ти Влады́ка все́х прии́де, влады́чества чужда́го избавля́я ны́, низведе́нныя тле́ю, и зри́тся я́ко Младе́нец, пелена́ми повива́емь в я́слех, Отроча́ Мла́до, Преве́чный Бог.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен.
Изъясни́ла еси́ все́м богодухнове́нных писа́ний и́стину, же́нское естество́ ому́жествивши, и вся́ удиви́ла еси́ пресла́вно, честна́я, я́же привела́ еси́ све́тлы ве́ровавшия Христу́, всебога́тая.
Явственно обличи́ла еси́ и́дольское неи́стовство, всехва́льная, боже́ственными твои́ми уче́ньми, и де́в неизче́тное мно́жество обручи́вши все́ми ца́рствующему Христу́ све́тлое му́ченическою кро́вию.
Ви́девши житие́ твое́ светоно́сное, Васи́лла сла́вная, боже́ственне поревнова́вши и Христу́ обручи́ся, оста́вльши плотско́е все́ сладостра́стие, и ны́не му́ченическия ра́дости сподо́бися.
Богородичен: Па́жить исцели́ла еси́ сме́ртную, безсе́менно ро́ждши Жи́знь Ипоста́сную, Де́во Всенепоро́чная, Богороди́тельнице Чи́стая. Те́м же Тя́, ра́дующеся, исто́чник безсме́ртия имену́ем.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́ я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.
В реце́ ю́ношески, во огни́ же терпели́вно искуси́лася еси́: проти́вная бо естества́ кре́пко прешла́ еси́, — Христа́ по́йте, дела́, — зову́щи, — и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Странноле́пно явле́йся Христо́с тебе́, в темни́це держи́мей, препитава́ет бога́тно и Рождество́м Свои́м совокупля́ет го́рним во́инством тя́, славосло́вящую Его́ во ве́ки.
Твой Жени́х благоле́пно венцы́ тя сугу́быми украша́ет, Евге́ние богому́драя, и тебе́ черто́г све́тел пра́ведно, я́ко пра́ведный, дае́т. Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.
Благода́ть Бо́жия, светови́дно облиста́вши тя́, ны́не озаря́ет во оби́телех небе́сных, Ея́же напо́лнитися твои́ми моли́твами непреста́нно моли́ соверша́ющим твою́ па́мять, богому́драя.
Богородичен: Безсме́ртныя зари́ исто́чник ве́мы Тя́, Богоро́дице, я́ко ро́ждшую Сло́во Безсме́ртнаго Отца́, вся́ сме́рти избавля́ющаго превозноша́ющия Его́ во ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щься от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем.
Во оби́тели все́льшися небе́сныя, сла́вная, ны́не сла́дости ра́йския сподо́билася еси́ я́вственно с де́вами, я́ко му́ченица всеи́стинна и с му́ченицами де́ва всенепоро́чная, Евге́ние всеблаже́нная.
Жела́ние получи́ла еси́ па́че ума́ и смы́сла, жела́ний кра́йнейшему предстоя́щи све́тло и светоза́рными луча́ми Нача́льныя Тро́ицы, богому́драя, я́вственно сия́ющи, Евге́ние, до́брая де́во.
Свещу́ держа́щи де́вства неуга́сну, му́ченическим венце́м украси́лася еси́, и ны́не моля́щи не преста́й благоче́стно тя́ любо́вию почита́ющим спасти́ся моли́твами твои́ми, Евге́ние всесла́вная.
К Боже́ственному ны́не изшла́ еси́ прохлажде́нию, вседо́бляя, ра́н проше́дши о́гнь нестерпи́мый и непостоя́нную во́ду искуше́ний, му́ченице Евге́ние. Христа́ у́бо моли́ спасти́ ду́ши на́ша.
Богородичен: Яко руно́, Всенепоро́чная, до́ждь небе́сный во чре́ве заче́нши, на́м родила́ еси́ безсме́ртие даю́щаго, благоче́стно Того́ воспева́ющим и Тя́, Всенепоро́чную Богоро́дицу, велича́ющим.
Молитва святой преподобномученице Евгении Римской
Де́вственниц похвало́ и му́чениц сла́во, Евге́ние преподо́бная! К тебе́ во умиле́нии серде́ц припа́даем и заступле́ния твоего́ у Го́спода про́сим! Ты́ бо, преподобному́ченице пресла́вная, ве́лие дерзнове́ние ко Влады́це все́х стяжа́ла еси́, я́ко просла́вившая Его́ в чи́стой душе́ твое́й и телеси́ твое́м страда́льчестем, зане́, вся́ прельще́ния врага́ и преще́ния мучи́теля презре́вши, вся́ терпя́щи, вопия́ла еси́: «Христо́с е́сть бога́тство мое́ и похвала́!» Те́мже от того́ бога́тства и на́шей нищете́ духо́вная пода́ждь дарова́ния и от безме́рных прегреше́ний на́с предста́тельством твои́м огради́, дру́г ко дру́гу на́с в послуша́нии и братолю́бии наста́ви и ко Го́споду о́чи серде́ц на́ших всегда́ возводи́, во е́же при́сно сла́вити на́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха держа́ву и твое́ те́плое предста́тельство во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Преподобномученица Евгения и с ней Христа ради пострадавшие
Аудио
Скачать
(MP3 файл. Продолжительность 9:05 мин. Размер 6.6 Mb ) Читает иеромонах Клеопа (Данелян)
Там Евгения, для обучения которой отец нанял лучших преподавателей, познакомилась с Посланиями апостола Павла. Дева часто перечитывала такие слова: «Где мудрец? где книжник? где совопросник века сего? Не обратил ли Бог мудрость мира сего в безумие? Ибо, когда мир своею мудростью не познал Бога в премудрости Божией, то благоугодно было Богу юродством проповеди спасти верующих… А мы проповедуем Христа распятого, для иудеев соблазн, а для еллинов безумие, для самих же призванных, иудеев и еллинов, Христа, Божию силу и Божию премудрость; потому что немудрое Божие премудрее человеков, и немощное Божие сильнее человеков» (1 Кор. 1: 20–25). Могла ли она, читая эти пламенеющие строки, и далее предаваться изучению бесплодной философии и суетных мирских наук? Сердце ее отныне было охвачено любовью к истинной Премудрости – Слову Божию, воплотившемуся и распятому ради любви к людям. Евгения решила, не откладывая более, принять христианство.
Под покровом ночи она бежала из дома вместе с верными слугами, евнухами Протом и Иакинфом, которые также приняли решение обратиться в христианскую веру. Все трое направились за пределы города и остановились у первой на их пути церкви, в которой христиане имели обыкновение собираться для молитвы. Там им посоветовали укрыться в расположенной неподалеку общежительной христианской обители – прообразе позднейших монастырей, – где жили мужи, решившие посвятить себя подвижническим трудам. Среди них особо выделялся добродетелями святой епископ по имени Елен, весьма прославившийся тем, что безо всякого вреда вошел в разожженную печь, дабы посрамить языческого колдуна.
Святая Евгения обрезала свои волосы, облачилась в мужское одеяние и предстала перед Еленом, назвавшись евнухом Евгением, прибывшим из Рима вместе с двумя товарищами. Епископ, которому Господь открыл в видении правду, тем не менее с радостью принял пришедших и, тайно окрестив, представил настоятелю общины Евтропию. Тот определил их в число монахов. Вскоре все трое обнаружили примерное усердие, в особенности сама Евгения, которая преодолевала слабость, свойственную ее женской природе, твердостью духа и пламенной любовью к Господу и вызывала удивление даже самых искушенных монахов. Преуспеяние ее в подвижнических трудах было столь велико, что уже через три года братия сочли ее достойной занять место почившего игумена. Со смирением и страхом Божиим святая приняла это избрание, при том, однако, условии, что она будет, по заповеди Спасителя, «всем слугою» (Мк. 9: 35). Исполняя свое намерение, она брала на себя, помимо трудов по управлению обителью и духовному окормлению братий, также и самую черную повседневную работу: переноску воды, уборку, заготовление дров и пр. Келья святой Евгении была самой маленькой и убогой из всех, сама же она день и ночь не щадила сил ради служения братии и любви Божией.
Одна знатная и именитая жительница Александрии, по имени Меланфия, прослышав о превосходных добродетелях игумена Евгения и творимых этим настоятелем чудесах, умолила «его» прийти к ней в дом и избавить от жестокого недуга, мучившего ее уже много лет. Уступив настоятельным просьбам Меланфии, святая Евгения отправилась к ней и исцелила от болезни, помазав святым елеем. Однако же коварный бес воспользовался этим случаем, чтобы разжечь в душе Меланфии порочную страсть к молодому миловидному монаху. Сказавшись вновь больной, на сей раз притворно, она вновь стала просить святую о посещении, а когда та явилась к ней вторично, попыталась соблазнить ее на плотский грех. Не раскрывая своей тайны, святая Евгения решительно отвергла ее желание. Она напомнила Меланфии, что монахи приносят священный обет целомудрия, дабы, нерушимо храня телесную и душевную чистоту, посвятить девство единому Богу. Произнеся эти слова, святая ушла прочь.
Радуясь неожиданной встрече и дивясь чудесному Промыслу Божию, Филипп вместе с женой Клавдией и детьми Авитом и Сергием принял христианскую веру и крестился вместе с семьей и немалым числом других язычников, присутствовавших при этом событии.
Вскоре после этого Филипп принял епископское посвящение и стал управлять египетской митрополией в согласии с евангельскими заповедями как в мирских, так и в духовных делах. Через год, по доносу недоброжелателей святого Филиппа из числа язычников, император отстранил его от должности префекта, поставив вместо него наместником жестокого Терентия. По приказу последнего епископ был убит, когда молился в своей церкви.
После похорон святого мученика Филиппа Евгения, Клавдия, Прот и Иакинф вернулись в Рим и, поселившись в родовом имении, усердно предались посту и молитве. По прошествии некоторого времени святая Евгения получила письмо от знатной девушки по имени Василла, которую отец держал под замком из-за ее желания сделаться христианкой. Василла получила от святой необходимые наставления в вере и была тайно крещена Римским епископом. Между ней и Евгенией завязалась дружба, ибо их объединяла любовь к святому девству. Вскоре одна из служанок Василлы выдала секрет госпожи некоему Помпею, желавшему на ней жениться. Последний, придя в ярость, добился от императора, врага христиан, того, что святая Василла была схвачена и обезглавлена.
Вслед за этим арестовали святых Прота и Иакинфа. Отвергнув требование принести жертву Юпитеру, они также были обезглавлены. Настала очередь святой Евгении: сперва ее привели к префекту города, а затем – в храм Дианы, требуя под страхом смерти совершить жертвоприношение. По молитве святой идольские изваяния внезапно рухнули наземь, а сам храм сотрясся, к великому ужасу взиравших на это язычников. Тогда тиран повелел утопить святую мученицу в Тибре, но та невредимой вышла на берег. Претерпев различные испытания, святая Евгения была обезглавлена в темнице, обретя жизнь вечную в тот самый день, 25 декабря, когда Господь Иисус Христос обрел смертную человеческую плоть, дабы даровать нам бессмертие.
Целительница Преподобномученица Евгения Римская+Молитва исцеляющая
Преподобномученица Евгения, родом римлянка, жила в Александрии, куда ее отец, Филипп, был послан императором Коммодом (180–192) в качестве наместника Египта. Евгения получила прекрасное образование и отличалась добрым нравом и красотой. Многие знатные юноши добивались ее руки, но вступать в брак она не хотела. Познакомившись с Посланиями апостола Павла, она всей душой устремилась к христианству и тайно от родителей, в сопровождении своих двух рабов, Прота и Иакинфа, переодевшись в мужскую одежду, удалилась в мужской монастырь. Там она со своими рабами и спутниками приняла Святое Крещение от епископа Элия, которому было открыто о ней в видении, и он благословил ее подвизаться в монастыре в образе инока Евгения.
Своими подвигами святая Евгения стяжала дар исцеления. Однажды к ней за помощью обратилась богатая молодая вдова Мелания. Увидев юного инока, эта женщина воспылала нечистой страстью, но будучи отвергнута, она измыслила клевету о попытке насилия. Святая Евгения предстала на суд к правителю Египта, т. е. к своему отцу, и была вынуждена открыть свою тайну. Ее родные обрадовались, найдя ту, которую долго оплакивали. Через некоторое время все они приняли Святое Крещение. Но Филипп по доносу язычников был смещен с поста правителя. Александрийские христиане избрали его своим епископом. Новый правитель, опасаясь народного гнева, не стал открыто казнить Филиппа, а подослал убийц. Во время уединенной молитвы епископа ему были нанесены раны, от которых он через три дня мученически скончался. Овдовев, Клавдия с дочерью и слугами уехала в свое поместье, находившееся в окрестностях Рима. Там Евгения продолжала иноческую жизнь. Она привела ко Христу многих дев, а Клавдия устроила странноприимный дом и служила вдовам. По прошествии нескольких спокойных лет император Галлиен (260–268) вновь начал гонение на христиан, и многие из них нашли убежище у святых Клавдии и Евгении. В то время осиротевшая молодая римлянка из царского рода, Василла, услышав о христианах и о святой Евгении, захотела встретиться со святой и написала ей письмо. В ответ святая Евгения прислала своих друзей и сподвижников, Прота и Иакинфа, которые просветили Василлу, и она приняла Святое Крещение. Служанка Василлы рассказала ее жениху Помпею, что его невеста стала христианкой, и Помпей пожаловался императору на христиан, проповедующих безбрачие. Привлеченная к ответу, Василла отказалась вступать с Помпеем в брак, и за это ее закололи мечом. Святых Прота и Иакинфа потащили в идольский храм для принесения жертвы, но едва они вступили туда, идол упал и разбился. Святые мученики Прот и Иакинф были обезглавлены. Святую Евгению тоже насильно привели в храм Дианы, но не успела она еще вступить в него, как всё капище вместе с идолом разрушилось. Святую мученицу бросили в Тибр с камнем на шее, но камень свалился, и она осталась невредима. Невредимой осталась она и в огне. Тогда ее бросили в ров, где она находилась 10 дней. В это время ей явился Сам Спаситель и возвестил, что она войдет в Царство Небесное в день Рождества Христова. Когда в 262 году наступил этот светлый праздник, палач умертвил святую мученицу мечом. Вскоре приняла мученический венец и святая Клавдия. Преподобномученица Евгения предупредила ее о дне смерти.
Тропарь преподобномученице Евгении Римской
А́гница Твоя́, Иису́се, Евге́ния/ зове́т ве́лиим гла́сом:/ Тебе́, Женише́ мой, люблю́,/ и, Тебе́ и́щущи, страда́льчествую,/ и сраспина́юся, и спогреба́юся креще́нию Твоему́,/ и стражду́ Тебе́ ра́ди,/ я́ко да ца́рствую в Тебе́,/ и умира́ю за Тя, да и живу́ с Тобо́ю,/ но, я́ко же́ртву непоро́чную, приими́ мя с любо́вию поже́ршуюся Тебе́.// Тоя́ моли́твами, я́ко ми́лостив, спаси́ ду́ши на́ша.
Кондак преподобномученице Евгении Римской
Благоро́дия нра́вом тя честноподо́бне украси́в обожи́вый Госпо́дь,/ в ра́бии о́бразе от Де́вы нам соедини́ся,/ И́же тя в лик дев свещено́сиц вчини́/ и с му́ченики сочета́, Евге́ние,// я́ко вои́стинну благоро́дия Боже́ственныя сла́вы вене́ц улучи́.
Молитва святой преподобномученице Евгении Римской
Де́вственниц похвало́ и му́чениц сла́во, Евге́ние преподо́бная! К тебе́ во умиле́нии серде́ц припа́даем и заступле́ния твоего́ у Го́спода про́сим! Ты́ бо, преподобному́ченице пресла́вная, ве́лие дерзнове́ние ко Влады́це все́х стяжа́ла еси́, я́ко просла́вившая Его́ в чи́стой душе́ твое́й и телеси́ твое́м страда́льчестем, зане́, вся́ прельще́ния врага́ и преще́ния мучи́теля презре́вши, вся́ терпя́щи, вопия́ла еси́: «Христо́с е́сть бога́тство мое́ и похвала́!» Те́мже от того́ бога́тства и на́шей нищете́ духо́вная пода́ждь дарова́ния и от безме́рных прегреше́ний на́с предста́тельством твои́м огради́, дру́г ко дру́гу на́с в послуша́нии и братолю́бии наста́ви и ко Го́споду о́чи серде́ц на́ших всегда́ возводи́, во е́же при́сно сла́вити на́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха держа́ву и твое́ те́плое предста́тельство во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Источники:
http://xn—-7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_yanvar/kan_6yanvar_evgenii.html
http://pravoslavie.ru/58581.html
http://zen.yandex.ru/media/pravoslavniy/celitelnica-prepodobnomuchenica-evgeniia-rimskaiamolitva-isceliaiuscaia-5e134447028d6800ad2e3ce3